
Najlepiej sprawdzą się w tym osoby, które na co dzień zajmują się projektowaniem wnętrz. To ludzie, którzy mają po prostu talent do tego, ażeby którekolwiek pomieszczenie wyedytować na coś wyjątkowego. Projekty pomieszczeń sklepów powinny wyglądać w taki sposób, aby przykuwać wzrok klientów, zachęcać ich do wejścia a potem zrobienia zakupów. Przydaje się do tego wiedza z zakresu projektowania, niemniej jednak także inne umiejętności. Bardzo dobrze, ażeby ktoś, kto wykuje projekt sklepu spożywczego, wiedział jak dopasować kolory do wnętrza i jak je ze sobą zestawić, aby wyglądały korzystnie. Przy pr ojektowaniu przydaje się też wiedza z zakresu psychologii. Na rynku dostępne są podręczniki, których autorzy zajmują się analizą zachowań konsumentów i wiedzą, czym zachęcić ich do robienia zakupów, a co spowoduje, że nie będą chcieli wydawać pieniędzy. Choć może wydawać się to abstrakcyjne, znaczenie ma wręcz to, jakiej muzyki słuchają klienci podczas robienia zakupów. A historie o tym, że w dużych sklepach nie ma okien ani zegarów, ażeby klienci nie odczuwali upływającego czasu, znają prawdopodobnie wszyscy. Czy to uczciwe praktyki? Żadne prawo nie zabrania tego typu działań a osoby zajmujące się prawami konsumentów mogą jedynie zachęcać ich do tego, by robili zakupy świadomie i z roztropnością. Ponadto niemal w każdej sytuacji kupiony towar można zwrócić, więc jeżeli po powrocie do domu ktoś dojdzie do wniosku, że kupił określony towar, bo podziałała na niego magia dobrze urządzonego sklepu, może dokonać zwrotu.
Źródło: projekt sklepu spożywczego szczecin.